Thulinträffen 2018
Thulinträffen har tydligen haft ett par år med vissa problem, framför allt med infarten.
I år var inte detta något som märktes men det kan kanske ha varit en orsak till att det var lite glesare med utställare och besökare än vid tidigare tillfällen.
De som hade kommit bjöd oavsett på en hel del intressanta fordon att begrunda.
Bl.a. fanns alla möjliga varianter på östtillverkade kopior av BMW R75 från andra världskriget: Både Ural, Dnepr och den kinesiska varianten fanns på plats.
RCOS hade i år hamnat lite närmare infarten än tidigare men även den nya placeringen fungerade. Bilar på plats var Per Hahns superfina P2, en P6B, en radiostyrd dito i skala 1/12, 820 Ti, 800 Limousin, två Rover 75 varav den ena var CGs nyinköpta lågmilare och den andra Anders Alibihns och min 220T Coupé.
Ett nyinköpt tält prydde också montern och minskade belastningen på kepshållarna i det fina vädret som rådde.
Ett nyinköpt tält prydde också montern och minskade belastningen på kepshållarna i det fina vädret som rådde.
Som vanligt fanns i alla fall en Thulinbil att bese. Denna är för övrigt i praktiken en tysk AGAbil som licenstillverkats, vilket kan verifieras om man jämför med den AGA som finns i Stenstorp på Dahlénmuseet.
Annars var mixen stor med bl.a. ett stort antal A-Fordar på plats.
Kaféet hade ny regi men var helt OK och serverade bl.a. räksmörgåsar som var uppskattade.
På hemvägen till Göteborg passade vi på att besöka Mölle och Kullaberg vilket är uppskattade besöksmål som kan rekommenderas. Kullamannen missade vi dock.
Text & bilder: Tomas Börjeson