Årsmöte i Sigtuna 2019

Mötet hölls i Sigtuna under dagarna fredag till söndag 7 – 9 juni 2019. Uppläggningen följde det traditionella framgångsreceptet med ankomst, styrelsemöte, årsmöte och enklare middag på fredagen. På lördagen kördes rally runt Sigtuna. Lördagen avslutades med middag på hotellet med prisutdelning. En längre artikel om årsmötet kommer i Roverbladet.

Årsmöte, styrelsemöte och konstituerande styrelsemöte kan man som vanligt läsa om på Hemsidan. Diskussionerna var positiva och konstruktiva, medlemmarna tycks vara optimistiska och ha tillförsikt inför framtiden trots att medlemsantalet inte växer och medlemmarna blir äldre med åren. Roverbilarna blir ju bara finare med åldern, så det är väl på samma sätt med medlemmarna.

Rallyt startade klockan 10 på lördagen och starten gick lätt och smidigt. Rallysträckan var lagd så att den skulle passera några av de många slotten och medeltida kyrkorna runt Sigtuna och följa småvägar genom vacker natur och genom små byar. Middagen denna andra och sista kväll var minst lika god som föregående kväll, men ännu rikligare.

Sammanlagt 34 klubbmedlemmar deltog i arrangemanget.

Text och bilder: Thomas Eckered

Bilder från Leif Olsson

Från Rallyt

Mingel

Middag med prisutdelning

Uppdaterat 2019-10-20

Mälardalsmöte oktober 2019

Rover Club of Sweden grundades av Steinar Lindström och Axel Dufweke.

Faran är inte att datorerna börjar tänkar som människor utan att vi börjar tänka som de.

Idag - Tordagen den 21 November 2019
Helga Olga

1965 - Isländska sångerskan och musikern Björk (Guðmundsdóttir) föds.